سامسونگ؛ نوزدهمین سال صدرنشینی در بازار تلویزیون‌ها

علی گلاب پاش زاده
آخرین بروز رسانی: 3 اسفند 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بهترین تلوزیون دنیا

گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia نشان می‌دهد که بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۲۴، پس از سه سال رکود، با رشد بیش از ۳ درصدی مواجه شده و تعداد کل تلویزیون‌های فروخته‌شده به ۲۰۸٫۸۳ میلیون دستگاه رسیده است. در این میان، سامسونگ و ال‌جی همچنان به‌عنوان پیشتازان این بازار شناخته می‌شوند.

سامسونگ؛ نوزدهمین سال صدرنشینی در بازار تلویزیون‌ها

سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی، با اختصاص ۲۸٫۳ درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون، جایگاه نخست را حفظ کرده است. این شرکت با تمرکز بر نوآوری در تلویزیون‌های پریمیوم، نمایشگرهای بزرگ و فناوری‌های هوش مصنوعی، موفق به کسب سهم ۴۹٫۶ درصدی در بازار تلویزیون‌های پریمیوم (با قیمت بالای ۲۵۰۰ دلار) و ۲۸٫۷ درصدی در بازار تلویزیون‌های فوق‌بزرگ (۷۵ اینچ و بزرگ‌تر) شده است.

در سال ۲۰۲۴، سامسونگ بیش از ۸٫۳۴ میلیون دستگاه تلویزیون QLED فروخته و سهم ۴۶٫۸ درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین، با فروش ۱٫۴۴ میلیون دستگاه تلویزیون OLED، رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل را تجربه کرده و سهم ۲۷٫۳ درصدی در این بخش کسب کرده است.

ال‌جی؛ دوازدهمین سال پیشتازی در بازار تلویزیون‌های OLED

ال‌جی نیز برای دوازدهمین سال پیاپی، رتبه‌ی نخست بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را با فروش ۳٫۱۸ میلیون دستگاه و سهم ۵۲٫۴ درصدی حفظ کرده است. این شرکت در بازار تلویزیون‌های پریمیوم (با قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار) توانسته ۴۵ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دهد که نشان‌دهنده‌ی رشد ۸٫۵ درصدی سالانه است.

در بخش تلویزیون‌های OLED با ابعاد ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر، ال‌جی با اختصاص ۵۷٫۵ درصد از سهم بازار، پیشتاز است. فروش تلویزیون‌های فوق‌بزرگ OLED نیز به ۱۶ درصد از کل بازار OLED رسیده که بالاترین رکورد ثبت‌شده تاکنون محسوب می‌شود.

این دستاوردها نشان‌دهنده‌ی تسلط مداوم سامسونگ و ال‌جی بر بازار جهانی تلویزیون‌ها و تعهد آن‌ها به نوآوری و ارائه‌ی محصولات باکیفیت است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.